П`ятниця, 24.01.2025, 22:43

Сайт методиста
Гайворонського відділу освіти

Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Каталог файлів Реєстрація Вхід
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Розробки уроків [4]
Розробки позакласних заходів [0]

Корисні посилання




Головна » Файли » Розробки уроків

Узагальнення і систематизація вивченого про односкладні речення.
[ Викачати з сервера (60.5 Kb) ] 28.03.2013, 00:06

Тема уроку. Узагальнення і систематизація вивченого про односкладні речення.

Мета уроку: поглибити знання про односкладні речення; розвивати  в учнів

                       вміння розпізнавати різні види односкладних речень;

                       виховувати любов до творчості письменників рідного краю.

 Обладнання уроку: підручник, збірка Г. Берізки «Сакраменто», картки з мовним матеріалом.

 Форми і методи роботи: експрес-опитування,  робота в парах, дослідження,

                                            робота зі схемою, бесіда.

 

                                       ХІД УРОКУ

 І. Організація класу.

Слово учителя (використовує  односкладні речення).

-         Іду сьогодні до школи і думаю: понеділок, відкритий урок…Чи повторили тему? Чи виконали домашнє завдання?  Дзвінок… Заходжу в клас. І так мені приємно і радісно стало на душі, дорогі мої восьмикласники. Сумніву уже нема, бо по очах бачу, що до уроку готові. Отже, треба вже його починати.

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  Учитель. Які речення я використовувала у своєму висловлюванні? Які види односкладних речень? Чи дотрималися ви вимог при виконанні домашнього завдання?

     Учні вибірково  зачитують міні-твір «Зимовий ранок» з використанням односкладних речень.

 ІІІ. Оголошення теми,  мети і завдань уроку. Мотивація навчального

       процесу.

 ІV. Актуалізація опорних знань.

1.    Лінгвістичне повідомлення за опорною схемою.

1.    Експрес – опитування теоретичного матеріалу.

* На які два види поділяються односкладні речення?

* Яка різниця між означено-особовими і узагальнено особовими

   реченнями?

* Яке речення називається безособовим?

* Яке речення є називним? Які другорядні члени речення можуть поширювати називне речення?

V. Узагальнення теоретичного матеріалу в процесі практичної діяльності.

 Слово учителя.  Сьогодні на уроці ми не тільки повторимо односкладні речення, а ще й ознайомимося з новелою Галини Берізки «Самота». Ви ще раз переконаєтеся, що Галина Спиридонівна не тільки чудовий поет, а й талановитий прозаїк.

 1.    Диктант-дослідження. (Знайти односкладні речення, підкреслити в них граматичну основу; усно назвати вид. Вказати, чи є односкладне речення частиною складного речення. Думку обґрунтувати.)

(Учитель диктує перший абзац новели)

      Зима. За вікнами бушує вітер. Прислухаюся з тривогою: ось уже поскидало на землю рубероїд, яким була вкрита шия погреба…А що ще зірве оцей шалений вітрисько? Журба, одвічна моя журба, якій до смерті не буде кінця-краю. І де мене поховають, де проведу останні дні життя?

 2.    Синтаксичний розбір речення (останнє речення диктанту).

Учні письмово виконують повний синтаксичний розбір.

 3.    Завдання «Відтвори схему».

 1.    Експрес – опитування теоретичного матеріалу.

* На які два види поділяються односкладні речення?

* Яка різниця між означено-особовими і узагальнено особовими

   реченнями?

* Яке речення називається безособовим?

* Яке речення є називним? Які другорядні члени речення можуть поширювати називне речення?

                1.     Лінгвістична гра «Третій  зайвий».

*** Все бачу наяву. Вечоріє. Слухаю тишу.

*** Влітку веселіше. Слухаю співи пташок. Треба працювати.

*** Тиша. Нічна тиша. Тиша вночі.

 2.     Різнорівневі завдання.

            Низький і середній рівень.  З`єднати частини прислів`їв і записати їх в зошити.

За рідний край                               того і другому не бажай

Нових друзів май                            а без сусіда - ні

Чого сам собі не зичиш                   старих не забувай

Без брата проживеш                       життя віддай

5.2. Високий і достатній рівень.  «Кодовий диктант» . 

          (Учитель читає текст, а учні відповідною цифрою позначають вид односкладного

          речення у таблиці (додаток):1-означено-особове; 2- неозначено-особове; 3 -   

         узагальнено-особове; 4-  безособове; 5- називне.)

        Примітка: у диктанті є і двоскладні речення, важливо, щоб учні знайшли їх і  не

                            позначили..

         Лічу дні і ночі, місяці, роки…Скільки їх уже минуло…Згадую, думаю…Двадцять років нема вдома Андрія. А я в своїй старій хаті вже чотирнадцять літ живу в самотині. Оце недавно, після десятої години вечора, зривали над моїм дахом кабель з телеантени. Вибігаю в коридор, б`ю в двері кулаками, кричу…..Самота. Жива самота незмірно тяжча, ніж тюрма.

 

Відповідь:

№1

№2

№3

№4

     №5

№6

№7

№8

№9

1

4

1

4

    Двоскл.

2

1

5

Двоскл.

 

3.     Коротка бесіда за змістом уривків з новели Г. Берізки «Самота»

-         Чому твір має таку назву?

-         Поділіться своїми враженнями від почутого.

-         Які односкладні  речення найчастіше використовує Галина Спиридонівна?  Яка їх роль?  

 . Підсумок уроку. Оцінювання.

 VІІ. Домашнє завдання  (на вибір).

1.     Твір-роздум «Мої враження від новели Г. Берізки «Самота»»(з використанням односкладних речень).

2.    Виписати два односкладних речення з  будь-якого твору Г. Берізки (поезія, проза) і зробити   синтаксичний розбір.

Учитель української мови та літератури

ЗШ І-ІІІ ст. с. Могильне

Гайворонського району Кіровоградської області

Горобець Олена Федорівна

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Irena
Переглядів: 3441 | Завантажень: 142 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Розробка та дизайн Mieh© 2025 Створити безкоштовний сайт на uCoz